Czego szukasz?

Zarabiaj, pomagając innym Legalna praca w Niemczech od zaraz

Ton głosu w kontaktach z podopiecznym

Ton głosu to przez wielu bardzo niedoceniany aspekt. Okazuje się jednak, że właśnie on ma kolosalne znaczenie przy kontaktach z innymi ludźmi i to na jego podstawie jesteśmy nieraz oceniani.

Według wielu współczesnych badań rekruterowi wystarczy zaledwie 7 sekund, aby podjąć decyzję, czy nas zatrudni. Co więcej nie oznacza to wcale, że jest to decyzja pochopna.

Nasz mózg doskonale w sposób podświadomy potrafi wyłapać wszelkie sprzeczności pomiędzy mową ciała a tym, co przekazujemy swoim głosem. Na tej też podstawie wyrabiamy sobie opinię o danej osobie.

Dlatego właściwe operowanie głosem jest nieraz bardzo ważne również w opiece. Starsi i schorowani ludzie często potrzebują wokół siebie pozytywnych emocji. Poczucia, że są bezpieczni, współczucia i troski.

Możemy im to zaoferować między innymi właśnie głosem: łagodnym i uspokajającym. Są oczywiście sytuacje, kiedy nasz głos musi być stanowczy. Ważne jednak, aby starać się, żeby podopieczny (który jest nierzadko zagubiony i zdezorientowany przez chorobę i nową sytuację w domu - obca opiekunka) nie odbierał naszych komunikatów jako agresję.

Odpowiedni ton głosu to jeden z najprostszych sposobów, aby nasz podopieczny dobrze czuł się w naszym towarzystwie. Warto korzystać z tego naturalnego narzędzia.

Powrót do góry
Zostań z nami w kontakcie Zamknij

Zostaw nam swój numer telefonu, oddzwonimy i odpowiemy na wszystkie pytania.